YÜZ YÜZE EĞİTİM VE UZAKTAN EĞİTİMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

YÜZ YÜZE EĞİTİM VE UZAKTAN EĞİTİMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yüz yüze eğitim, Covid-19 salgını nedeniyle bir risk oluşturmakta ve önümüzdeki yıllarda uzaktan eğitimin bir adım daha öne geçeceği düşünülmektedir. Dünyaca ünlü üniversitelerin bir kısmının, sadece uzaktan eğitim programı ile sertifika vereceğini açıklaması bunun en önemli göstergesidir.

Teknolojinin hızla değişmesi, çalışanların bilgi seviyesi, bilgi türü ve becerisindeki beklentilerin artmasına yol açtığını söylemek hiç de yanlış bir söylem değildir. Örgün eğitim kurumlarının hızla değişen bu beklentileri karşılaması maalesef mümkün değildir.

Ülkemizde işsizlik oranının yüksek olduğunu görüyoruz. Oysa vasıflı eleman ihtiyacı çok fazladır. İşletmelerin İKA, bakım, ARGE gibi bölüm sorumluları ile yaptığımız görüşmelerde, yıllardır açık olan pozisyonlar için gerekli özelliklere sahip kişileri bulamadıklarını söylemektedir.

 

Yüz yüze eğitimin olumlu yönleri

  • Karşılıklı soru cevap olanağının olması,
  • Öğrenme ve rekabete zorlayıcı eğitim ortamının olması,
  • Eğitim alanların, sahip oldukları olanaklar nedeniyle fırsat eşitliğine sahip olmaması,
  • Eğitim sırasında katılımcıların bir birleri ile iletişim kurabilmesi
  • Katılımcıların deneyimlerini diğer kişiler ile paylaşabilmesi
  • Uygulama yapabilme olanakları;
  • EÖS (eğitim öncesi sınav), ESS (eğitim sonrası sınav) larının objektif olması
  • Devam ve katılım konusunda tutarlı verilerin olması
  • İşletmenin ihtiyaçlarına özel programların hazırlanabilmesi

 

Yüz yüze eğitimin olumsuz yönleri

  • Eğitim maliyetlerinin yüksek olması,
  • Çalışanların çalışma ortamından alınıp eğitime katılması (iş gücü kaybı)
  • Pandemi nedeniyle yüz yüze eğitimin riskli hale gelmesi
  • Coğrafik şartlar nedeniyle eğitim ihtiyaçlarının karşılanmasının zor olması
  • Tekrar olanağının olmaması
  • Mekan ve zaman konusunda seçeneklerin az olması

 

Uzaktan eğitimin olumlu yönleri

  • Farklı teknik ve yöntemlerin kullanımına olanak sağlaması,
  • Tekrar olanağının olması
  • Zaman ve mekan sınırının olmaması
  • İş gücü kaybına yol açmaması
  • Maliyetin düşük olması
  • Online sınavların yapılabilmesi
  • Eğitim raporunun alınabilmesi
  • 2D ve 3D animasyonlarla desteklenmesi sonucu verimliliğin artması
  • Standart bir eğitim programı yerine ihtiyaçları giderebilecek konuların seçilebilmesi
  • Konuya ilgi duyan herkesin eğitime katılabilmesi

 

Uzaktan eğitimin olumsuz yönleri

  • Uygulamalı eğitimin zor olması
  • Hızlı bir internet ağı ve donanım gerektirmesi
  • İşletmelerin ihtiyaçlarına özel eğitim programlarının zor olması
  • Katılımcıların eğitimi dinleyip dinlemediklerinden emin olunmaması
  • Eğitim verimliliğinin ölçülmesindeki zorluklar
  • Sınav sonuçlarının objektif olmama ihtimali
  • İnternet hizmetinde sunucu veya misafir kısımlarından kaynaklı olabilecek aksamalar

 

Yukarıda yapılan açıklamaları dikkate alırsak uzaktan eğitimin olumsuzluklarını giderebilmek için aşağıdaki önlemleri almak zorundayız.

  • Uzaktan eğitimin teorik+uygulamalı olarak yapılması
  • Uygulamalı eğitimin zor ya da imkansız olduğu durumlarda dijital teknolojilerle desteklenmesi
  • Değişik seviyedeki ihtiyaçları giderecek geniş bir eğitim programı hazırlanması
  • Teorik eğitim uzaktan, uygulamalı eğitimi yüz yüze yaparak işletmeye özel eğitim programlarının hazırlanabilmesi
  • Eğitim konularının daha iyi kavranabilmesi için 2D ve 3D animasyonların kullanılması
  • Uzaktan eğitim sırasında eğitim düzenekleri üzerinde konu ile ilgili uygulamaların yapılması
  • Kamera sayısının arttırılarak daha verimli eğitim videolarının çekilmesi
  • Eğitimin verimliliğinin ölçülmesi ve sınavlar sırasında işletmenin olanaklarından yararlanılması
  • Ayrıntılı eğitim raporlarının çıktı olarak alınmasına imkan sağlaması

 

Nasıl bir uzaktan eğitim yapmayı planlıyoruz?

Yukarıda belirttiğim yönlere göre uzaktan eğitim tek çaredir diyebiliriz. Bu aşamada en önemli sorun; eğitim hedeflerini karşılayacak, etkin, faydalı bir eğitim alabilmektedir. Yüz yüze eğitimin yerini doldurabilecek, aşağıda maddeler halinde sıralanan; çağdaş tekniklerin uzaktan eğitimde kullanılabilmesi bu olumsuzlukları ortadan kaldıracaktır.

 

  • Kendi tasarım ve çizimlerimizden oluşan, grafik çizimler,
  • Uygulamalarda yapılan hata ve yanlışları gösteren, saha içinde çekilmiş kendimize ait fotoğraflar,
  • 2D ve 3D animasyonlar,
  • Eğitim setlerimiz üzerinde çekilmiş uygulama videoları,
  • Şeffaf setler,

Kesit modeller ve örnek devre elemanlarının uzaktan eğitimde kullanılması