SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA HİDROLİK UYGULAMALARIN YAPILMASI EĞİTİM PROJEMİZ

SANAL GERÇEKLİK ORTAMINDA HİDROLİK UYGULAMALARIN YAPILMASI EĞİTİM PROJEMİZ

Açıklama: Düşünce ve içerik olarak dünyadaki ilk uygulama olacaktır. Yazılımın genel amacı, mesleki ve teknik eğitimler alanında3 boyutlu animasyonlar, 2 boyutlu animasyonlar, sanal gerçeklik uygulamaları ve video çekimlerle oluşturulan içeriklerden meydana gelen bir ekosistemin oluşturulmasıdır.

 

Bu ekosistem sayesinde eğitimin dijital teknolojilerle daha etkin hale getirilerek sanayinin ihtiyaç duyduğu kalifiye ve teknoloji farkındalığı bulunan insan gücünün yetişmesine katkı sağlamaktır.

 

Eğitim modülü, hidrolik uygulamaların gerçeği ile birebir uyumlu olacak şekilde sanal bir ortam içinde yapılmasına olanak sağlayacak yazılım ve donanımı kapsayan eğitim modülünün satışı, kurulumu ve kullanımı ile ilgili verilecek eğitimi kapsamaktadır.

Bu genel amaç doğrultusunda;

 

1. Mesleki ve teknik eğitimin dijital yazılımlar ile desteklenmesi ve sanal gerçekliğin eğitimlerde kullanılması

2. Eğitimlerin etkinliğinin arttırılması

3. Hazırlanacak olan dijital içeriklerin mobil uygulamalarla desteklenerek yaygın etkisinin artırılması

4. Yazılım kullanım özelliklerinin otomatik olarak raporlanması ve böylece öğrenme etkisinin ölçülebilmesi

5. Sınavların sanal ortamda yapılması sonucu ölçme araçlarının niteliğinin arttırılması

6. İç yapısı görülebilen şeffaf malzemelerden yapılmış devre elemanlarının tasarım ve üretimini yapmak ve bu elemanlar ile çekilen videoların sanal gerçeklik yazılımı içine aktarılması

7. 2 boyutlu ve 3 boyutlu animasyonların hazırlanıp sanal gerçeklik ortamına aktarılması ve uygulama sırasında kullanılan devre elemanlarının animasyonlarının izlenebilmesi

8. Eğitim donanım ve teçhizatlarının bir kısmının yurt dışından ithal edilmesi nedeniyle bu tür ürünlere olan bağımlılığın azaltılması

9. Eğitim donanım ve teçhizatlarının yüksek maliyetlerinin büyük oranda azaltılması

10. Hedef alan ve kazanımlara yönelik artırılmış gerçeklik uygulamalarının alt yapısının hazırlanması

11. Hedef alan ve kazanımlara yönelik simülatör sistemlerinin alt yapısının hazırlanmasıdır.

Resim-1. Sanal gerçeklik eğitimi için tasarlanan sahne örneği (farklı sahne seçenekleri olacaktır).

 

Özellikler

  • Hedef konuya uygun uygulama içi senaryo tasarlanmalıdır.
  • Senaryoya uygun sanal gerçeklik görsel ortamı tasarlanmalıdır.
  • Sanal gerçeklik yazılım altyapısı oluşturulmalıdır.
  • Sanal gerçeklik uygulaması içeriğindeki ilgili nesnelerin modellenmesi yapılmalıdır.
  • Modellenen nesnelerin gerçeğe uygun şekilde kaplamaları atanmalıdır.
  • Modellenen nesneler sanal gerçeklik ortamına entegre edilmelidir.
  • Nesnelerin senaryo dahilinde etkileşim fonksiyonları programlanmalıdır.
  • Gerçeklik hissiyatının artırılması için ortam sesleri ve anlatıcı seslendirmeleri uygulamaya eklenmelidir.
  • Uygulama başladığında, kullanıcıların sorun yaşamamaları için uygulama kullanım pratiği bölümü bulunmalıdır.
  • Uygulama içerisinde yönergeler bulunmalıdır.
  • Yüksek çözünürlüklü, dahili ekranlı, sanal gerçeklik gözlüğü kullanılmalıdır.
  • 3600 dönüş açısı ve konum hareketlerine imkan veren gözlükler kullanılmalıdır.
  • Bilgisayar bağlantısına ve kablo bağlantısına ihtiyaç duyulmayan gözlükler kullanılmalıdır.
  • Uygulamalar sanal gerçeklik ortamında, gerçeği ile birebir uyumlu olan eğitim masası karşısında gerçekleştirilecektir.
  • Yazılım temel ve ileri seviyelerde en az 10 adet hidrolik uygulamayı kapsamalıdır.
  • Her uygulamanın hidrolik devre şeması yazılım kütüphanesi içinde yer alacaktır.
  • Uygulayıcı yapacağı uygulamanın devre şemasını kütüphane içerisinden seçecektir.
  • Seçilen devre şemasında bulunan tüm elemanlar eğitim setinin raflarında mevcut olacaktır.
  • Kullanıcı, yapacağı uygulamaya uygun olan elemanları seçip uygulama paneli üzerine yerleştirebilecektir.
  • Hortum bağlantılarını devre şemasına uygun olarak yaptıktan sonra devrenin uygulamasını yapabilecektir.
  • En az 40" büyüklükte, gözlük ile haberleşen, metal kasa içine yerleştirilmiş bir kiosk ekranı üzerinden izleyiciler yapılan uygulamayı takip edebilmelidir.
  • Kullanıcının hangi uygulamayı ne kadar süre içinde yaptığı, nerelerde hata yaptığı gibi verilerin kayıtları tutulmalıdır.
  • Kullanıcıları sınamak amacıyla uygulama içerisinde sınav bölümleri tasarlanmalıdır.
  • Tutulan kayıtlar otomatik olarak oluşturulan veri tabanına eklenmeli ve grafik vb. formatlarda çıktısı incelenebilmelidir.
  • Hidrolik devre elemanlarının tümü, çalışma prensibini gösteren videolar ve 2D-3D animasyonlar sanal ortama eklenmelidir.
  • Kullanıcılar, uygulama sırasında açılır bir pencere yardımıyla devre elemanlarının adı, özelliği gibi bilgilere ulaşabilmelidir.
  • Açılır pencere içinde devre elemanlarının 2 ve 3 boyutlu animasyonlarını görebilecektir.
  • Açılır pencere yardımıyla iç yapısı görülebilen şeffaf devre elemanları ile çekilmiş uygulama videolarına ulaşabilecektir.  

                      Resim -2. Sanal Gerçeklik Uygulaması-Uygulama içi ön çalışma görseli

                       Resim -3. Pilot etkili valfin 3 boyutlu animasyon örneği

         Resim -4. Pilot etkili yön kontrol valfinin 3 boyutlu animasyon örneği